  • Data: 2006-10-05 10:03:52
    Temat: Re: wliczenie fakury to akceptacja umowy?
    Od: "\\n" <...@...xy> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10/5/2006 10:11 AM, Użytkownik Tmi napisał:

    > Faktycznie C=A :-). Rozpędziłem się. Nie ma podpisu. Ponieważ osoba A
    > utrzymuje, że "zgubiła" przekazane faktury i niczego nie będzie
    > podpisywać. Tymczasem wiem, że numer fv wraz z kwota i tytulem zostal
    > wprowadzony do kosztow A.

    Wydaje się, że w tej sytuacji niewiele da się zrobić. Pan A mógł
    odstąpić od umowy i to zrobił. Nie wiem czy KC przewiduje "z urzędu"
    jakieś zadośćuczynienie za odstąpienie od umowy, ale nawet jeżeli to bez
    pisemnej umowy trudno będzie cokolwiek udowodnić. Jeśli B ma świadków,
    że do umowy doszło to może się sądzić.
    Tak czy inaczej do transakcji nie doszło i w moim przekonaniu po stronie
    B nie ma ani przychodu ani VAT. Natomiast jeżeli, jak mówisz, pan A
    sobie tą fakturę zaksięgował to jednocześnie dał panu B pewne możliwości
    "perswazji" ;-)