    From: " poziomka001" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wezwanie do US pierwszy raz - czego mam się bać?
    Date: Thu, 16 Jul 2009 10:15:24 +0000 (UTC)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Dnia Wed, 15 Jul 2009 16:42:46 +0000, poziomka001 napisaĹ&#65533;(a):

    > SprawdĹş czy wpĹ&#65533;aty zaliczek byĹ&#65533;y w terminie i czy
    odpowiadajÄ&#65533; kwotom
    > zaliczek podanym w PIT-36

    To sprawdziłam i wg mnie wszystko się zgadza. Jedyne co przychodzi mi do głowy
    to, to że po prostu źle obliczyłam te zaliczki i stąd ten błąd. Ale muszę
    wszystko jeszcze raz poprzeliczać żeby się upewnić, bo kwota z przelewów i
    kwota z PITa jest taka sama. Przypuszczalnie wpłaciłam za mało, bo o za dużo
    to by się US zapewne nie czepiał ;)

    No trudno najwyżej dosolą mi jakąś karę i będę płacić jak piekarz do końca
    życia ;)

    A co do spisu z natury, to zrobiłam wg zaleceń Zuzi (jeszcze raz dzięki, bo
    niechybnie przy jakiejś kontroli dostałabym jakąś karę za brak zerowego
    remanentu) ;-) ale też wyciągnęłam raz jeszcze rozp. w sprawie prowadzenia
    PKPiR i jak byk tam stoi:

    "§ 27. 1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi spisu z
    natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych,
    półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i odpadów, zwanego
    dalej &#8222;spisem z natury", na dzień 1 stycznia, na koniec każdego roku
    podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego, a
    także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników lub
    likwidacji działalności."

    towarów handlowych - brak
    materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych - brak
    półwyrobów - brak (a tak poza tym co to w ogóle jest?)
    produkcji w toku - brak, niczego nie produkuję
    wyrobów gotowych - j.w.
    braków i odpadów - j.w.

    dalej:

    "§28. 2. Spis z natury powinien zawierać co najmniej następujące dane: imię i
    nazwisko właściciela zakładu (nazwę firmy), datę sporządzenia spisu, numer
    kolejny pozycji arkusza spisu z natury, szczegółowe określenie towaru i innych
    składników wymienionych w § 27, jednostkę miary, ilość stwierdzoną w czasie
    spisu, cenę w złotych i groszach za jednostkę miary, wartość wynikającą z
    przemnożenia ilości towaru przez jego cenę jednostkową, łączną wartość spisu z
    natury oraz klauzulę &#8222;Spis zakończono na pozycji...", podpisy osób
    sporządzających spis oraz podpis właściciela zakładu (wspólników)........."

    "§ 29. 3. Przy działalności usługowej i budowlanej produkcję niezakończoną
    wycenia się według kosztów wytworzenia, z tym że nie może to być wartość
    niższa od kosztów materiałów bezpośrednich zużytych do produkcji niezakończonej."

    ten punkt 3, o ile dobrze rozumiem, odnosi się do usług w wyniku których
    powstaje jakiś towar? - nie mój przypadek

    Czy ja naprawdę muszę robić ten spis i wpisywać wszędzie zero oraz tę durną
    klauzulę "Spis zakończono......." No przecież to jest jakaś paranoja!

    Karolina