  • Data: 2010-01-13 08:43:46
    Temat: Re: weksel, pożyczka, PCC
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (13.01.2010 08:08), Liwiusz wrote:

    > Weksel zupełny.

    > Jeszcze nie słyszałem, aby urząd chciał od tego ten podatek. Pomyśl:
    > czy w czasach, kiedy 0,1% od weksla było, US też miałby prawo żądać
    > jeszcze 2%?

    No nie widzę przeciwwskazań. Ja rozumiem weksel jako inny rodzaj środka
    płatniczego. Powiedzmy mamy umowę darowizny/pożyczki/sprzedaży ...
    zamiast płacić biletem NBP, złotem, brylantami czy powiedzmy ziarnem,
    płacę własnym papierem wartościowym.

    Dlaczego umowa która stoi za tym przekazem pieniężnym ma być
    opodatkowana w przypadku płatności pieniędzmi, złotem, brylantami, zaś
    nie ma być opodatkowana w przypadku płatności wekslem?

    Obawiam się że skoro ja mam takie wątpliwości, to tym bardziej może je
    mieć US.

    p. m.