  • Data: 2010-01-12 22:16:07
    Temat: Re: weksel, pożyczka, PCC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:
    > Witam,
    >
    > Gdzieś na stronach okołopodatkowych onetu się natknąłem na poradę, że
    > żeby uniknąć 2% PCC od pożyczki lepiej wystawić weksel, od którego jest
    > 0.1% opłaty skarbowej.

    Obecnie od weksla nie ma w ogóle opłaty skarbowej.

    > Czy rzeczywiście lepiej? Czy nie jest tak że weksel to tylko sposób
    > płatności, a "pod wekslem" jest jakaś czynność od której trzeba zapłacić
    > podatek - czyli w przypadku pożyczki w sumie 2.1%?
    >
    > Dla uproszczenia - weksel "nie inblanco", powiedzmy na zlecenie.

    in blanco też jest na zlecenie :P

    Generalnie przy wszelkiej kontroli trzeba się upierać, że to nie
    żadna pożyczka, tylko zakup weksla-papieru wartościowego. I tego się
    trzymać. Jeśli w ogóle ktoś to wykryje, polecam pieniążki "z rączki do
    rączki" no i za wydaniem wekslu.

    --
    Liwiusz