    From: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wartość początkowa ŚT w spółce
    Date: Fri, 19 Jan 2007 05:29:14 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701182107260.1296@athlon64...
    > On Tue, 16 Jan 2007, Atomek wrote:
    >

    > UoPDoOF tym samym podlegają wspólnicy tej spółki - być może w myśl zasad
    > określonych dla wspólników :) (jako osobnej odmianie podatnika, podobnie
    > jak są odmienne przepisy dla małżonków i niemałżonków).

    > Sprzeciw!
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Moje dywagacje dotyczą podatnika w kontekście prowadzenia ewidencji ŚT, nic
    ponadto. Z art.22k ust.7 jasno wynika taki oto wniosek, że odpisów
    amortyzacyjnych dokonuje ten sam podmiot któremu przysługuje limit, i co do
    tego nie może być żadnej wątpliwości. Jesli więc przyjąć że limit
    przysługuje wspólnikowi, to on powinien dokonywać amortyzacji, co po prostu
    burzy całą praktykę księgową. Swoją drogą ustawodawcy wcale nie
    przeszkadzało nazwać spółkę w par 4 rozporządzenia o KPiR podatnikiem.

    Atomek