  • Data: 2003-11-20 21:24:36
    Temat: Re: walne zgormadzenie wspolników spolki z o.o.
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2003-11-20 21:50, Małgorzata Przybysz wrote:
    > prowadze bardzo mala spólke z o.o. i na koniec wrzesnia zostaly zlozone
    > wszystkie niezbedne dokumnety do sadu i miedzy innymi w tym dokumnetach byl
    > zlozony protokół zgormadzenia wspolników gdzie zatwierdzono bilans rachunek
    > zysku i strat ktory zakonczyl 2002 rok strate i wszystko zostalo przyjete na
    > tym zgromadzeniu. teraz dostalam zarzadzenie z sadu o tym ze mam przyslac
    > uchwale zgormadzenia wspolników o pokryciu straty.
    >
    > moje pytanie czy ma sie odbyc nadzwyczajne zgormadzenie wspolników (w
    > sytuacjach naglych bez zawiadomienia oficjanego wspolników )czy zwykle
> [...]

    Art. 231. [Zwyczajne zgromadzenie wspólników]

    § 1. Zwyczajne zgromadzenie wspólników powinno odbyć się w terminie
    sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego.

    § 2. Przedmiotem obrad zwyczajnego zgromadzenia wspólników powinno być:

    1) rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania zarządu z działalności
    spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy,

    2) powzięcie uchwały o podziale zysku albo pokryciu straty, jeżeli
    zgodnie z art. 191 § 2 sprawy te nie zostały wyłączone spod kompetencji
    zgromadzenia wspólników,

    3) udzielenie członkom organów spółki absolutorium z wykonania przez
    nich obowiązków.

    Uchwała ta powinna być w porządku obrad i powinna być powzieta na
    zgromadzeniu zwyczajnym.
    Problem polega na tym, jak to uzupełnic, bo papiery są juz w sądzie -
    skoro uchwała nie została podjęta i sąd o tym wie, to logiczne byłoby
    zwołanie nadzwyczajnego. Może w uzasadnieniu sąd dał jakąś sugestię,
    czego sobie życzy.

    W sprawach straty wskazane powiadamianie listami poleconymi ZPO -
    trzymaj kopie dowodów doręczenia. Zawiadamiałbym tak, nawet gdyby
    wspólników dało sie zgromadzić na telefon.

    Wprawdzie:
    Art. 227. [Zgromadzenie wspólników] § 1. Uchwały wspólników są
    podejmowane na zgromadzeniu wspólników.
    § 2. Bez odbycia zgromadzenia wspólników mogą być powzięte uchwały,
    jeżeli wszyscy wspólnicy wyrażą na piśmie zgodę na postanowienie, które
    ma być powzięte, albo na głosowanie pisemne.

    ale osobiście poleciłbym zgromadzenie "zwołane".
    Stratę możesz pokryć np. z podwyższenia kapitału (bardzo niemiłe) lub
    eufemistycznie: "z przyszłych zysków", chyba, że jest kapitał zapasowy.

    Co masz na mysli pisząc "prowadzę" - jesteś w zarzadzie?