    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 29 Dec 2010 14:52:09 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: umowa zlecenie a niezdolnośc do pracy

    On Tue, 28 Dec 2010, witek wrote:

    > A to nie twoj problem.
    >
    > Jak zamawiasz w firmie montaz okien,

    ...to składam reklamację, bo mamy klasyczną umowę o dzieło, która
    nie przystaje do ustawowych znamion zlecenia, w związku z czym
    wnoszę o uznanie przykładu za nieadekwatny do dyskusji :D

    > Co cie interesuje jak zleceniobiorca wywiąze się z zadania.

    Przy zleceniu jedynym za co można "ugryźć" zleceniobiorcę są wszelkie
    postacie "niestaranności".
    I teraz konsekwencje zależą od tego, czy z umowy wynika że na wypadek
    choroby zleceniobiorca:
    - miał powiadomić zleceniodawcę (i finito!)
    - miał *przewidzieć* zastępstwo (które powinno samo ruszyć do boju
    na wieść o chorobie, na odpowiedzialność zleceniobiorcy rzecz jasna)

    > Sprawdz tylko co zapisałeś w umie w przypadku niewywiązania się
    > zleceniobirocy z umowy w terminie.

    Jeśli mowa o terminie, to mamy do czynienia z umową o dzieło,
    zakamuflowaną pod tytułem umowy zlecenia, więc na mocy art.65 KC
    wnoszę jak na wstępie ;)

    > no to jej zus zapłaci.

    ...i być może na tym kończy się sprawa i "problem" zleceniobiorcy.
    Chyba, że się zobowiązał do zapewnienia zastępstwa.

    > to szukaj zastepstwa i obciąż zleceniobiorcę.

    Nie ma podstaw IMO, zdanie przeciwne proszę poprzeć przepisem :)
    Zapłaci zastępcy ze *swoich* pieniędzy, których *nie wypłacił*
    zleceniobiorcy!
    W żadnym razie nie powinno być tak, że pieniądze pójdą "przez
    zleceniobiorcę"!

    pzdr, Gotfryd