  • Data: 2010-12-29 10:38:19
    Temat: Re: umowa zlecenie a niezdolnośc do pracy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Maddy,
    >
    > Wednesday, December 29, 2010, 10:03:30 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zajmowałem się płacami przez 20 lat. I też nie mam pojęcia, jak
    > policzyć zasiłek chorobowy dla osoby na umowie-zleceniu.
    > Pojęcia
    > "zasiłek chorobowy" i "umowa-zlecenie" w ogóle mi do siebie nie
    > pasują.

    Domyślam się, że swoją przygodę z płacami zakończyłeś przed 1999 rokiem.

    Całe szczęście pasują ustawie o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.

    Bierze się średnią z 12 miesięcy, zupełnie jak przy zasiłku z DG.
    Bo to świadczenie z tego samego przepisu - z dobrowolnego ubezpieczenia
    chorobowego.

    > Ale przede wszystkim nie pasuje mi zmiana umowy o pracę na
    > umowę-zlecenie - obawiam się o legalność tej zmiany.

    Nie wiemy nic o rodzaju, zakresie i warunkach pracy, jaka jest
    wykonywane na podstawie tej umowy.
    Może od początku spełniała ona warunki zlecenia a nie umowy o pracę?

    Bo o ile kwestionowanie właściwości zawarcia umowy cywilnej, gdy ma ona
    wszelkie cechy umowy o pracę, leży w interesie paru instytucji, a zwykle
    i samego zleceniobiorcy/pracownika o tyle kwestionowanie zawracia umowy
    o prace, bo ma on np. cechy zlecenia albo dzieła, poza pracodawcą ( i to
    nie nie zawsze - znam firmę która w umowie o dotację unijną ma wymóg
    osiągnięcia w ciągu 2 lat pewnego poziomu zatrudnienia na umowy o pracę,
    więc nawet BHP-owiec z własna działalnością ma 1/16 etatu) nikomu nie
    jest na rękę, więc istniej szansa, że mamy w skali kraju multum umów o
    prace zawartych na czynności, które objęłoby wystarczająco zlecenie albo
    dzieło. Nikt pod tym kątem umów o pracę nie kontroluje.

    > Ale ja jestem byłym programistą a nie kadrową.

    Jest i pointa...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813