    From: " Aga" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: trudne początki - nowa dg
    Date: Thu, 1 Sep 2005 12:00:14 +0000 (UTC)

    Dzięki Gotfryd, mimo wszystko dałeś mi cień nadziei:)

    > grupowicze (nie wyłączając mnie :)) obalali tezę jakoby to samo
    > uzyskanie przychodu było jedynym wyznacznikiem "prowadzenia".

    No, tak, ale ja zakładam początkowy brak dochodu. Więc po kiego grzyba mam
    otwierać tę działalność, płacić zusy itp, itd? Wcześniejsze zakupy są o tyle
    istotne, że 1) dają możliwość przygotowania się do działania 2) umożliwiają
    skorzystanie z nagle pojawiającej się okazji (odsprzedaż, promocja, i.in.). Te
    windowsy jakoś przeżyje, w końcu nie były takie drogie, ale dlaczego mam
    odpuszczać resztę?

    > Całkowicie pewien nie jestem bo ogólna zasada art.22 jest zapisana
    > jaśniej: "koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów" i tu
    > już nie ma żadnej wątpliwości.

    Nic dodać, nic ująć: dokładnie w tym celu:)

    > Jasne.
    > I wcześniej zatrudniasz 127 osób.
    Będąc osobą fizyczną bez działalności - nie mogę.

    > W wynajętej w tym celu hali.
    Wnajęcie to koszt danego miesiąca.

    > I kupujesz prąd, wodę, wodę mineralną (dla tych osób :)) i co tam
    > jeszcze trzeba.

    Ha, ha, na to nie wpadłam.
    Tylko wodę mogę pić (częstować) zawsze, a pewne specjalistyczne rzeczy (prawa)
    są nieprzydatne na co dzień i tyle.

    > Ale cały czas nie prowadzisz DG.
    > I nie płacisz ZUSu. Bo DG nie prowadzisz ;)
    > Widzisz absurd ?

    Żeby to pierwszy absurd w naszym zyciu:)

    > Gdzie jest twoim zdaniem granica między nieprowadzeniem DG oraz
    > prowadzeniem DG - jak nie w wykonywaniu czynności *w celu* DG ?

    Prowadzisz działalność wtedy, kiedy coś sprzedajesz (produkt, usługę) również
    dla ludności. Jeśli nic nie oferuję, nie produkuję, nie mam dochodów, to dla
    mnie sprawa jest oczywista.

    > IMO wyjątkiem są:
    > - czynności o charakterze przygotowawczym ubocznym, NIE związane
    > bezpośrednio z samą DG: zakup pieczątki, druków ewidencji,
    > opłaty za wpis do EDG i/lub VAT,... czyli to do czego prowadzący
    > jest urzędowo zobowiązany lub ułatwia mu właściwe "prowadzenie"
    > ale samo owym "prowadzeniem" nie jest

    Dokładnie o to mi chodzi!!!
    Kupuję oprogramowanie w celach PRZYGOTOWAWCZYCH !

    > Zaznaczam że to moje stanowisko, szarego podatnika.

    Żeby wszyscy byli tacy "szarzy" ...:)

    > Kupujesz coś w celu produkcji -> prowadzisz DG...
    Eee, tam, to dopiero dochodzimy do absurdu. Kupuję profesjonalną maszynę do
    szycia, tzn że prowadzę działalność gospodarczą w zakresie krawiectwa???