  • Data: 2006-05-11 22:24:02
    Temat: Re: sprzedaz licencji na oprogramowanie
    Od: "dUDUS" <m...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > wKF: ta stawka 7% jest aktualna?

    No teraz to juz mam zupelny mlyn w glowie :-). Generalnie podstawowa sprawa
    czy w moim przypadku moge podpisac zwykla umowe sprzedazy na ktorej jest
    napisane ze przedmiotem sprzedazy jest licencja na uzytkowanie mojego
    programu. Jezeli moge to zrobic pozostaje odprowadzenie podatku dochodowego
    w rozliczeniu rocznym z odliczeniem 50% kosztow (np. PIT-37). Z tego co
    zrozumialem nie dotyczy mnie PCC gdyz nie zbywam zakupionej wczesniej przez
    mnie licencji (np. zakupilem kiedys Windowsa i teraz chce go odsprzedac). W
    moim przypadku poniewaz sprzedaje licencje na wlasne oprogramowanie
    powinienem zaplacic podatek VAT.
    Oto co znalazlem:
    http://www.pit.pl/pages/i/1208.php
    "Udzielenie licencji przez twórcę podlega opodatkowaniu podatkiem VAT."

    dodatkowo:
    http://www.vat.pl/pages/i/1052.php
    "Twórcą oprogramowania upoważnionym do korzystania z 7% stawki VAT jest
    osoba:
    - która samodzielnie napisała program od A do Z;
    - która wykorzystała przy tworzeniu oprogramowania usługi innych osób,
    jednak osoby te nie wytworzyły dzieła objętego prawem autorskim (usługi
    sensu stricto)."

    Czyli z tego wynikałoby ze VAT w moim przypadku wynosi 7%. Teraz podstawowe
    pytanie. W jaki sposob ja mam odprowadzic te podatek VAT. Pisales, ze
    wystawiajac fakture VAT. Tego zupelnie nie rozumiem. Nie prowadzac DG moge
    wystawic fakture VAT? Jak ma wygladac? Ma byc podobna do faktury VAT ktora
    wystawiaja firmy tyle ze oczywiscie bez REGONU itp? Z tego co kojarze
    wystawca faktury VAT placi ten podatek. W jaki sposob sie go odprowadza,
    jakie formularze itp. Przepraszam, pytanie pewnie zupelnie niskopoziomowe
    :-).

    Drugie pytanie. Napisales:
    "podatnik może korzystać ze zwolnienia "do pewnej kwoty", czyli nie musi
    VATu naliczać i składać deklaracji."
    Jaka jest to kwota? Czyli rozumiem, ze jezeli w ciagu roku nie przekrocze
    tej kwoty w ogole nie musze skladac zadnej deklaracji oraz odpowadzac
    podatku VAT?

    Podsumowujac wynikaloby z tego ze:
    - podpisujemy zwykla umowe sprzedazy
    - wystawiam fakture VAT (????)
    - odprowadzam podatek VAT 7% - od jakiej kwoty? przed opodatkowaniem
    podatkiem dochodowym (podwojny podatek) czy po opadatkowaniu?
    - rozliczam podatek dochodowy w rozliczeniu rocznym (np. PIT-37)

    Dziekuje za wyrozumialosc :)