    From: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz domeny a podatek
    Date: Mon, 25 Jul 2005 23:23:20 +0200

    W artykule news:dc36nh$b2$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): karol z adresu <p...@o...pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > moze ktos z Was ma doswiadczenie w tym temacie i mi podpowie
    >
    > chce sprzedac domene
    >
    > nie prowadze dzialalnosci gospodarczej
    >
    > w moim urzedzie skarobowym powiedzili mi ze mam zarejstrowac i
    > zaplaci umowe od czynnoci cywilno prawnych 1% ze wzgledu ze jest to
    > rzecz niematerialne (inaczej 2%)
    >
    > ale teraz czy przychod od sprzedazy tej domeny musze dodac jeszcze do
    > swoich przychodow i od tego zaplaci podatek dochodowy
    >
    > czy ktos wie to na pewano i zna jakas podstawe prawna

    jeśli sprzedajesz płatnikowi VAT to nie zapłacisz podatku 1% - jeżeli osobie
    fizycznej lub nie-płatnikowi, to płacicie "solidarnie" podatek od czynności
    cywilnoprawnych
    oczywiście do PIT powinieneś wpisać, ale odlicz koszty zakupu

    lub potraktuj to jako rzecz używaną ponad 6 miesięcy - chociaż pytanie czy
    domena jest rzeczą, czy raczejprawem majątkowym
    generalnie powinieneś umieścić na koniec roku w PIT w rubryce "inne
    przychody"

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)