  • Data: 2005-07-25 21:05:16
    Temat: Re: sprzedaz domeny a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Jul 2005, karol wrote:
    [...]
    > ale teraz czy przychod od sprzedazy tej domeny musze dodac jeszcze do swoich
    > przychodow i od tego zaplaci podatek dochodowy
    >
    > czy ktos wie to na pewano

    Nie wiem !

    > i zna jakas podstawe prawna

    ...ale podstawa prawna to IMO:
    +++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    7) kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie
    praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c),
    Art. 18. Za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności
    przychody z praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych
    przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów
    scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również
    z odpłatnego zbycia tych praw.
    ---

    "w szczególności" - więc inne prawa też się "uważa".
    Jeśli coś mi sprawia trudność to ocena czy "prawo do domeny" jest
    realizowalne w ramach prawa (czy to rzeczywiście JEST prawo
    majątkowe).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)