    From: "\\n" <...@...xy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprawa karna za ZUS
    Date: Mon, 07 Aug 2006 12:07:26 +0200

    Dnia 8/7/2006 11:24 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A tu nie. I o to mi idzie w zacytowanym kawałku :)

    Ależ nie. Szpital naknocił na początku i dalej coś knoci

    > Podatnik miał dostać np. 1000 zł, dostał zaś np. 1200 zł - więc podatek
    > *miał być* policzony od 1200 zł a był policzony od 1000.
    > Podatnik miał 200 zł "dodatkowego" przychodu.

    Raczej odwrotnie: miał być policzony od 1000 (czyli pomniejszony o ZUS)
    a był policzony od 1200. Te 200 to nie jakiś dodatkowy przychód tylko
    nieodprowadzona składka ZUS. Składkę ZUS trzeba odprowadzić i skorygować
    podatek dochodowy.

    > Przypominam że idzie nie o źle policzony podatek, a źle policzoną składkę
    > ZUS.
    > Odlicza się (od podstawy opodatkowania) składki ZAPŁACONE!

    Nie w przypadku pracowników!

    > Skoro składka NIE została zapłacona, ale została wypłacona podatnikowi,
    > to jest przychodem podatnika (do opodatkowania).

    Nie jest przychodem tylko nieodprowadzoną składką

    > Jakby podatnik ją tak "sam z siebie" wpłacił we właściwym roku do ZUSu
    > to oczywiście podlegałaby odliczeniu :O Ale wpłaty nie było!

    Powtarzam: nie w przypadku pracowników! Pracownika nie obchodzi (z
    punktu widzenia podatku dochodowego) co pracodawca zrobił ze składką.

    > Na PIT-37 podatnik odlicza składki zapłacone - ona NIE była zapłacona!
    > A pieniądze dostał, więc... IMO podatek się należy.

    Nie zapłacone, ale potrącone. Płatnik tego nie zrobił ale powinien, więc
    teraz powinien skorygować deklarację zusowską za właściwy okres ujmując
    te kwoty jako potrącone. W konsekwencji do korekty jest pit za dany
    okres i dalej zeznanie roczne (przy okazji można skorygować podatek o
    odsetki).
    Widać, że próbują coś korygować w zusie skoro domagają się zwrotu tej
    kwoty tylko przy okazji domagając się odsetek próbują też zrobić w
    bambuko pracownika.