eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkispływy na konto a kasa fiskalna › Re: spływy na konto a kasa fiskalna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spływy na konto a kasa fiskalna
    Date: Sun, 08 Sep 2002 14:03:26 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 61
    Message-ID: <alfea1$7g1$1@news2.tpi.pl>
    References: <alf29h$io1$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pi127.torun.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.tpi.pl 1031486593 7681 217.97.60.127 (8 Sep 2002 12:03:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 8 Sep 2002 12:03:13 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.1) Gecko/20020826
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:65686
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Kasia Bielak napisał:
    > Witam
    > Mam problem dotyczący kasy fiskalnej przy sprzedaży wysyłkowej, każda
    > księgowa mówi mi coś innego, a przepisy milczą na ten temat. Przeszukałam
    > archiwum grupy, jednak nie ma znalazłam tam nic na temat.
    > 1.Czy muszę na kasie ewidencjonować przychody, które spływają mi na konto?
    > [...]
    > 2. Czy przy płatności kartą trzeba obrót "nabijać" na kasę w dniu
    > autoryzacji karty, czy wysłania płatności do rozliczenia czy w momencie
    > spłynięcia na konto - bo są to zupełnie inne daty?
    Obowiązek podatkowy przy sprzedaży wysyłkowej powstaje w momencie
    otrzymania zapłaty - przy sprzedaży za zaliczeniem pocztowym.
    Jeżeli zapłata jest przelewem lub kartą płatniczą, to na pewno klient
    płaci zanim wyślesz mu towar (tzn. nie widziałam sklepu wysyłkowego
    ktory robiłby odwrotnie - pomijam patologie i naciągaczy). I tutaj
    obowiązek podatkowy powstaje w momencie otrzymania co najmniej 50% zapłaty.
    A jeżeli jednak najpierw wysyłasz towar a potem klient płaci przelewem
    lub kartą, to w momencie wysłania towaru.
    A nabijasz sprzedaż na kasę zgodnie z momentem powstania obowiązku
    podatkowego.
    A ponadto - cytat z zalącznika nr 1 do rozporzadzenia MF w sprawie kas
    rejestrujących powinien rozwiać większośc twoich wątpliwości:

    " WYKAZ CZYNNOŚCI ZWOLNIONYCH DO DNIA 31 GRUDNIA 2002 R.
    Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA PRZY ZASTOSOWANIU
    KAS REJESTRUJĄCYCH
    [...]
    3. Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za
    które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty
    lub banku na rachunek bankowy podatnika, z wyłączeniem
    płatności dokonywanych czekiem, bankową kartą płatniczą lub kredytową,
    przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie transakcji zapłata dotyczyła. [...] "

    Myslę że to dośc jasne - przelew na konto - nie trzeba "kasowac" o ile
    przelew jest wyraźnie opisany; zapłata za pobraniem lub kartą - trzeba.

    > 2. Czy w razie reklamacji, którą składa klient (obowiązek przyjęcia
    > zwracanego przez klienta towaru), do udowodnienia tego faktu wystarczy mi
    > wyciąg bankowy lub przekaz pocztowy dla klienta, czy muszę mieć oryginał
    > paragonu?

    Hmm... jeżeli musialas sprzedaż nabić na kase, to paragon musisz mieć z
    powrotem. Ale chyba nie ma firmy która przyjmuje reklamacje bez paragonu.
    Jeżeli klient paragonu nie odesle, po prostu reklamacji nie ma. Fakt że
    odesłał towar chyba nie ma większego znaczenia. Ale to musiałabys
    sprwadzić w przepisach dotyczących praw konsumenta w sprzedaży wysyłkowej.
    Wiem że większośc firm wysyłkowych ma też jakiś dokument, który klient
    *musi* podpisać i przesłać, żeby reklamacja została uznana.
    Jeżeli nie bylo obowiązku nabijania na kasę to moim zdaniem zwrot
    pieniędzy do klienta jest wystarczającym dowodem na przyjęcie reklamacji.
    Oczywiście jeżeli płatnośc była za zaliczeniem i klient po prostu nie
    odebrał towaru, to sprawy nie ma - obowiązek podatkowy nigdy nie powstał.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1