  • Data: 2002-09-08 08:37:55
    Temat: spływy na konto a kasa fiskalna
    Od: "Kasia Bielak" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Mam problem dotyczący kasy fiskalnej przy sprzedaży wysyłkowej, każda
    księgowa mówi mi coś innego, a przepisy milczą na ten temat. Przeszukałam
    archiwum grupy, jednak nie ma znalazłam tam nic na temat.
    1.Czy muszę na kasie ewidencjonować przychody, które spływają mi na konto?
    Są to spływy za wysyłane "za pobraniem" paczki. Niektóre ze znanych mi
    księgowych nie robią tego, uważając, że dochód jest ewidencjonowany za
    pomocą wyciągów. To samo dotyczy płatności kartą kredytową (tylko dlatego,
    że jest taka możliwość przy naszej sprzedaży wysyłkowej musimy mieć kasę
    fiskalną), przecież też pieniądze spływają nam na konto.

    2. Czy przy płatności kartą trzeba obrót "nabijać" na kasę w dniu
    autoryzacji karty, czy wysłania płatności do rozliczenia czy w momencie
    spłynięcia na konto - bo są to zupełnie inne daty? Jeśli w momencie
    spłynięcia na konto - to już raczej pytanie filozoficzne - czemu do diabła
    jest obowiązek posiadania kasy fiskalnej przy sprzedaży wysyłkowej gdy
    zapłata następuje za pomocą kasy fiskalnej? Przecież niczym się to nie różni
    od sprzedaży "za pobraniem".

    A jeśli nie trzeba ewidencjonować na kasie pieniędzy, które spływają na
    konto, to jaki jest sens obowiązku posiada kasy fiskalnej? Żeby stała w
    szafie?

    2. Czy w razie reklamacji, którą składa klient (obowiązek przyjęcia
    zwracanego przez klienta towaru), do udowodnienia tego faktu wystarczy mi
    wyciąg bankowy lub przekaz pocztowy dla klienta, czy muszę mieć oryginał
    paragonu?

    Najprościej byłoby zapewne napisać do urzędu skarbowego, ale czytając
    archiwum natknęłam się na przypadek, że po takim zapytaniu firma miała
    kontrolę, a urząd i tak nie odpowiedział na skierowane do niego pismo.

    Bardzo proszę o odpowiedź na którekolwiek z postawionych pytań. Sprzedaż
    jest duża, więc gra jest dla mnie warta świeczki, czy osoba która zajmuje
    się wprowadzaniem przelewów na kasę będzie to robiła ze dwie godziny
    dziennie czy będzie mogła zająć się w firmie innymi rzeczami.

    pozdrawiam serdecznie
    Katarzyna