  • Data: 2013-02-20 01:53:53
    Temat: Re: składka ZUS
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    :)

    jutro składam i zobaczę co będzie, kazałem sobie wszystko na piśmie...

    swoją drogą widze ze mam sporo braków w sprawach ZUS, takiej ogólnej wiedzy,
    stąd moje pytanie - jakie ustawy warto byłoby poczytać aby co nieco wiedziec
    o tym za co sie co miesiąc płaci i co robić w przypadku jakiś błędów w
    regulowaniu składek (mam juz do lektury ustawę o ubezpieceniach społecznych
    i jest tak jak byk napisane to co włakowalismy przez 2 tyg. :)

    I jeszcze jedno pytanie - bo takie pomyłki i niedopatrzenia w przekazywaniu
    składek jak opisywana w tym poście przecież zdarzają się i zdarzać sie
    beda - Jak uzyskać od ZUS informację, czy wszystkie zobowiązania (społeczne,
    rentowe, wypadkowe, chorobowe, zdrowotne, FŚP itp.) wobec nich są
    uregulowane? Chodzi mi o to, aby np. jak w mojej sytuacji, chcąc wziąć
    chorobowe za jakiś czas nie obudzić się z ręką w nocniku, bo czegos tam nie
    dopatrzyłem.

    Inaczej - mogę wyegzekwować od ZUS wystawienie jakiegos dokumentu/papierku,
    ze do dnia dzisiejszego wszystkie rodzaje składek mam opłacone prawidłowo i
    żeby to miało jakąś moc prawną wiążącą w przyszłości, gdy coś wylezie?

    Pytam, bo mi sie przypomniała sprawa sprzed 3 lat, wystąpiłem z wnioskiem o
    zaświadczenie o niezaleganiu składek do ZUS, z adnotacją że na potrzeby: "do
    wiadomości własnej" - i mi wtedy odmówiono wystawienia takiego zaświadczenia
    i kazano wystąpić z wnioskem "o rozliczenie konta z ZUS", czy jakoś bardzo
    podobnie. Zastanawiam się, czym rożnią się te wnioski od siebie, i jaką mają
    moc wiążącą uzyskiwane na podstawie tych wniosków informacje z ZUS?