  • Data: 2013-03-01 22:14:32
    Temat: Re: składka ZUS
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sz. wrote:
    > Zygfrydzie!
    >
    > ZUS na wniosek o przywrócenie terminu składek o którym mowa w
    > poprzenich postach napisał, że wniosek jest bezzasadny, bo:
    > - składki choć w niepełnej wysokosci wpłacone były terminowo
    > - kwota niedopłaty 5,50 jest mniejsza niż jakaś magiczna kwota 6,60
    > (nie bardzo rozumiem ale jest tam coś o odsetkach)
    >
    > poinformowano mnie w pismie ze chyba nie doszło do utraty ciąglosci
    > ubezpieczenia chorobowego

    Srutututu, a potem im się przypomni, że jak rozliczą składki zgodnie
    z rozporządzeniem w sprawie zasad i trybu postępowania dotyczącego
    rozliczania składek, które ZUS ma pobierać, to wyjdzie im jak byk,
    że na koncie chorobowego jest niedopłata.
    Przeczytaj te przepisy -a szczegolnie par 12 rozporządzenia,
    i potem pomyśl człowieku, że w świetle przepisów
    jak zabraknie Ci nawet złotówki do kwoty należnej, to nie należą się
    odsetki,
    bo ich kwota nie przekroczy tych magicznych 6,6zł, ale to nie ma nic
    wspólnego z
    rozliczeniem konta, gdzie przy rozliczeniu w pierwszej kolejności zaspokaja
    się
    otwarte fundusze emerytalne i rentowe,
    a potem konta emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe---
    uwaga ----proporcjonalnie!!! Zatem jak zapłacisz złotówkę za mało, to na
    każdym
    koncie powstanie proporcjonalna niedopłata.
    I tym samym nastąpi ustanie ubezpieczenia chorobowego (art 14.2)
    Co to za pismo, w którym ZUS twierdzi, że CHYBA do czegoś doszło lub nie?
    Chyba? To pisał jakiś stażysta co miał chęć być miły dla petenta?
    Napisz pismo z paragrafami, że stało się to i to zgodnie z tym i tym
    przepisem
    robisz to i tamto. I wtedy dostaniesz odpowiedź, że jednak masz rację.
    Problem w tym, że ZUS ma zwyczaj powiadamiac płatnika,
    że coś nie gra dopiero wtedy, kiedy ten potrzebuje świadczenia
    albo kiedy jest do złupienia niezła kwota odestek.