  • Data: 2013-02-20 07:46:15
    Temat: Re: składka ZUS
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 20 Feb 2013 01:53:53 +0100, cac napisał(a):

    > I jeszcze jedno pytanie - bo takie pomyłki i niedopatrzenia w
    > przekazywaniu składek jak opisywana w tym poście przecież zdarzają się i
    > zdarzać sie beda - Jak uzyskać od ZUS informację, czy wszystkie
    > zobowiązania (społeczne, rentowe, wypadkowe, chorobowe, zdrowotne, FŚP
    > itp.) wobec nich są uregulowane? Chodzi mi o to, aby np. jak w mojej
    > sytuacji, chcąc wziąć chorobowe za jakiś czas nie obudzić się z ręką w
    > nocniku, bo czegos tam nie dopatrzyłem.
    >
    > Inaczej - mogę wyegzekwować od ZUS wystawienie jakiegos
    > dokumentu/papierku, ze do dnia dzisiejszego wszystkie rodzaje składek
> [...]

    Obecnie istnieje jedno dobre narzędzie do kontroli ZUS. Trzeba założyć
    profil zaufany w ePUAP, skorzystać z Platformy Usług Elektronicznych ZUS
    i samemu sprawdzić czy dostępne tam dane są zgodne ze stanem faktycznym.
    To nie daje ci gwarancji, że jesteś zgodny z przepisami, ale wiesz
    przynajmniej czy wszystko co składałeś i wpłacałeś zostało w ZUS
    odpowiednio zarejestrowane.