  • Data: 2006-07-25 07:40:23
    Temat: Re: skad mam wiedziec kiedy stane sie platnikiem vat?
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-07-2006 o 00:52:56 aleksandra <a...@g...USUN.TO.3d.pl> napisał:

    > jeszcze jedno mam pytanie:
    > czy w takiej ewidencji przychodów, jezeli w danym dniu/ miesiacu/
    > kwartale nie mam zadnego dochodu, to powinnam wpisywac w rubryke kwote
    > 0zl? to juz imho by byla niezla paranoja zwazywszy na ilosc moich umow
    > (4 od poczatku roku), ale chyba niczemu juz sie nie zdziwie..

    Ewidencje prowadzisz w danym roku, nie miesięcznie, gdyż ma ona określić
    moment wejścia w VAT. Więc Twoja powinna mieć w tym roku 4 pozycje,
    i rubryki takie jak LP, UMOWA, KWOTA UMOWY, SUMA, POZOSTAŁO LIMITU,
    poczytaj sobie ustawę i poszukaj w necie, są przykładowe ewidencje.
    Jeśli w zeszłym roku też miałaś takie umowy to zrób sobie za tamten rok
    też taką
    ewidencję, tylko mapiętaj że pierwszy rok wykonywania czynności
    oVATowanych jest rokiem
    'specjlanym' i kwota limitu liczy się w nim proporcjonalnie do dni
    sprzedaży(czyli
    od pierwszej umowy do kjońca roku - mimo że nie jest to zgoidne z ustawą
    USy tak to liczą).

    pozdrawiam