  • Data: 2006-07-25 08:28:13
    Temat: Re: skad mam wiedziec kiedy stane sie platnikiem vat?
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-07-2006 o 10:15:35 cbull <c...@p...onet.pl> napisał:

    > To ja sie podlacze.
    >
    > Czy data uzyskania przychodu w przypadku nieprowadzenia DG jest
    > data podpisania umowy, czy data wystawienia rachnuku. Jak dla mnie
    > to powinna byc data rachunku, ale kto wie...

    I tutaj mnie zagiąłeś :)
    Przy DG do VATu liczy się data wystawienia faktury/rachunku uproszczonego,
    ale do KPiR liczy się data wypłaty.
    Ale sądzę że przyjęcie daty rachunku jest najbezpieczniejsze, gdyż
    dopiero rachunek potwierdza sprzedaż, przecież zamawiający nie musi
    zaakceptować dzieła.
    Co do tej uproszczonej ewidencji to nie przjemowałbym się nią tak bardzo,
    chodzi tylko o to żeby ją prowadzić i ustalić moment przejścia na VAT,
    a jak w dacie się pomylisz to pis z kulawą nogą się tym nie zainteresuje.