  • Data: 2006-07-27 07:51:07
    Temat: Re: skad mam wiedziec kiedy stane sie platnikiem vat?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Jul 2006, cbull wrote:

> [...]

    U... a dlaczego nie jest zgodne z ustawą?
    Wyjaśnienie "dlaczego tak" oparte jest o ciągłość "okresu sprzedaży",
    inaczej mówiąc: sprzedaż jest "punktowa" ale "okres" jest ciągły,
    i fakt że 31.XII nie było sprzedaży nie prowadzi do wniosku że okres
    sprzedaży się urwał :) - po prawdzie BYŁA taka teza że liczą się TYLKO
    dni sprzedaży, ale dawno temu :)
    Wszystkie nowsze opisy bazują na tym "okresie" jako ciągłym odcinku
    czasu. Od dnia 1. sprzedaży do dnia kolejnej sprzedaży - być może
    w następnym roku, dlatego do końca roku do liczenia limitu.

    Zakładam że nie chcesz odwoływać się do "okresu wykonywania"?
    Takiego pojecia wobec limitu (w VAT) nie ma!

    > To ja sie podlacze.
    >
    > Czy data uzyskania przychodu w przypadku nieprowadzenia DG jest
    > data podpisania umowy, czy data wystawienia rachnuku. Jak dla mnie
    > to powinna byc data rachunku, ale kto wie...

    IMHO odpowiedź jest ustawie.
    Datą sprzedaży jest zakończenie umowy (usługi) bądź wydanie towaru.
    W przypadku faktury jest zezwolenie na to aby obowiązek podatkowy
    uznać w dniu wystawienia f-ry. Wniosku czy rachunek jest f-rą już
    nie pamiętam :( (było niedawno) ale... po pierwsze zasada "opóźniania"
    zezwala w przypadku ogólnym tylko na 7 dni (dla dochodowego rachunek
    z umowy osobistej może być dowolnie później wystawiony!) i to jest
    IMO ważniejsze.

    Krótko mówiąc: dla VAT *nie* liczy się data wystawienia r-ku (z ew.
    zastrzeżeniem "do 7 dni" dla f-ry) ale data wykonania umowy!
    Nie kojarzę przepisu stanowiącego inaczej tylko z powodu umow osobistej!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)