    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczalt stawka umowa o prace
    Date: Mon, 19 Jan 2004 21:42:36 +0100

> [...]
    > f-re za ksiazki? np 2000 egzepmlarzy. czy raczej musi wystawic f-re za usluge -
    > "druk ksiazek". ja pozniej te ksiazki sprzedam za odpowiednio wyzsza cene wiec
    > bedzie to handel, tak? sama ksiazek nie produkuje a przy dosc wysokiej marzy
    > bardziej oplaca sie wlasnie ryczalt. kupuje faktycznie ksiazki - bo cos, co
    > otrzymuje jako produkt z drukarni to ksiazki.
    >
    > do drukarni oddaje text a oni przy pomocy swoich maszyn i papieru wytwarzaja
    > produkt, ktory nazywamy ksiazka. nabywam to od nich i sprzedaje dalej. tak ja
    > to rozumuje ale nie wiem czy mam racje:)

    dostajesz fakturę z PKWiU nr 22.22.31 czyli "usługi drukowania książek".

    Uwaga: jeden z licznych projektów ustaw zakłada powrót do stawki VAT w
    wysokości 22% (19%?) dla usług poligraficznych.

    > a to ma duze znaczenie, kto bedzie autorem ksiazki? jednej bedzie moj brat a
    > innej autorka bede ja. ale przychod bedzie ze sprzedazy a nie z tytulu
    > autorskich praw majatkowych

    brak jest definicji wolnego zawodu a ustawodawca posługuje się takim
    terminem i to w punkcie dość dla Ciebie istotnym.

    Przyjmuje, że lekarz jest wolnym zawodem, tłumacz jest wolnym zawodem a
    pisarz (autor książek) jest czy nie jest?

    andy_nek