  • Data: 2004-01-20 19:23:40
    Temat: Re: ryczalt stawka umowa o prace
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dzis postudiowalam sobie ustawe o ryczalcie i troszke sie dowiedzialam
    > ale nadal nie wiem czy pisanie ksiazek to wolny zawod.

    tego nikt na pewno nie wie, na grupie był polecany

    J. Jacyszyn, Pojęcie wolnego zawodu. Analiza aktów prawnych i doktryny,
    Przegląd Prawa Handlowego 2000, nr 10. (ha, ha, powodzenia)

    > przyjaciela to ja takiego mam. juz wiele razy cos robilismy i nikt
    > jeszcze nikogo nie oszukal a i kazdy byl zadowolony ze "wspolpracy":)
    >
    > zastanawiam sie tylko, czy jesli on kupi wlasnie ode mnie licencje na
    > wydanie ksiazki, a ja potem kupie te ksiazki, to czy to nie bedzie
    > naduzycie w swietle ustawy o ryczalcie bo jest tam mowa o podobnej
    > wspolpracy podmiotow dla wykorzystania tego, ze jeden placi podatki
    > w formie ryczaltu. kiedy jest mowa o powiazaniu gospodarczym?:)

    5. Związek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, ma miejsce, gdy między
    podmiotami lub osobami pełniącymi w nich funkcje zarządzające, nadzorcze
    albo kontrolne istnieją powiązania o charakterze rodzinnym, kapitałowym,
    majątkowym lub wynikające ze stosunku pracy. Związek ten ma miejsce
    także, gdy którakolwiek z wymienionych osób łączy funkcje zarządzające,
    nadzorcze lub kontrolne w podmiotach, o których mowa w ust. 4 pkt 1.

    teoretycznie jako osoby obce rodzinnie, nie mające (i tu patrz powyżej)
    jesteście nie powiązani. Teoretycznie.

    andy_nek