  • Data: 2004-01-19 19:50:29
    Temat: Re: ryczalt stawka umowa o prace
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a moze musze zrobic tak: ja bede miala ksiegarnie i bede na ryczalcie bo bede
    > kupowac i sprzedawac ksiazki a moj brat zalozy wydawnictwo i bedzie zlecal druk
    > ksiazek drukarni a potem sprzedawal mi je z symboliczna marza?
    >
    > tak tez sie oplaci byc na ryczalcie przy wysokiej marzy ale czy trzeba az tak
    > kombinowac?

    dobrze myślisz, ale inni (ONI) już to też wymyślili, pozwolisz, że
    wkleję fragment z ustawy o podatku dochodowym

    Art. 25.

    1. Jeżeli:
    1) podatnik podatku dochodowego mający siedzibę (zarząd) lub miejsce
    zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej
    "podmiotem krajowym", bierze udział bezpośrednio lub pośrednio w
    zarządzaniu przedsiębiorstwem położonym za granicą lub w jego kontroli
    albo posiada udział w kapitale tego przedsiębiorstwa, albo
    2) osoba fizyczna lub prawna mająca miejsce zamieszkania albo siedzibę
    (zarząd) za granicą, zwana dalej "podmiotem zagranicznym", bierze udział
    bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu podmiotem krajowym lub w jego
    kontroli albo posiada udział w kapitale tego podmiotu krajowego, albo
    3) te same osoby prawne lub fizyczne równocześnie bezpośrednio lub
    pośrednio biorą udział w zarządzaniu podmiotem krajowym i podmiotem
    zagranicznym lub w ich kontroli albo posiadają udział w kapitale tych
    podmiotów
    - i jeżeli w wyniku takich powiązań zostaną ustalone lub narzucone
    warunki różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą
    niezależne podmioty, i w wyniku tego podmiot nie wykazuje dochodów albo
    wykazuje dochody niższe od tych, jakich należałoby oczekiwać, gdyby
    wymienione powiązania nie istniały - dochody danego podmiotu oraz
    należny podatek określa się bez uwzględnienia warunków wynikających z
    tych powiązań.

    2. Dochody, o których mowa w ust. 1, określa się, w drodze oszacowania,
    stosując następujące metody:
    1) porównywalnej ceny niekontrolowanej,
    2) ceny odprzedaży,
    3) rozsądnej marży ("koszt plus").

    3. Jeżeli nie jest możliwe zastosowanie metod wymienionych w ust. 2,
    stosuje się metody zysku transakcyjnego.

    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio, gdy podmiot krajowy:
    1) wykorzystuje swój związek z innym podmiotem krajowym, któremu
    przysługują ulgi w podatku dochodowym lub który, będąc osobą fizyczną,
    korzysta ze zryczałtowanych form opodatkowania podatkiem dochodowym w
    związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, lub
    2) jest powiązany kapitałowo z innym podmiotem krajowym, lub
    3) pozostaje w związku gospodarczym z innym podmiotem krajowym
    - i w związku z istnieniem takich powiązań lub związków wykonuje
    świadczenia na warunkach korzystniejszych, odbiegających od warunków
    ogólnie stosowanych w czasie i miejscu wykonania świadczenia, w wyniku
    czego nie wykazuje dochodów albo wykazuje dochody niższe od tych, jakich
    należałoby oczekiwać, gdyby warunki tych świadczeń nie odbiegały od
    warunków ogólnie stosowanych w czasie i miejscu wykonywania świadczenia.

    5. Związek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, ma miejsce, gdy między
    podmiotami lub osobami pełniącymi w nich funkcje zarządzające, nadzorcze
    albo kontrolne istnieją powiązania o charakterze rodzinnym, kapitałowym,
    majątkowym lub wynikające ze stosunku pracy. Związek ten ma miejsce
    także, gdy którakolwiek z wymienionych osób łączy funkcje zarządzające,
    nadzorcze lub kontrolne w podmiotach, o których mowa w ust. 4 pkt 1.

    6. Przez pojęcie powiązań rodzinnych, o których mowa w ust. 5, rozumie
    się małżeństwo oraz pokrewieństwo lub powinowactwo do drugiego stopnia.