    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczalt stawka umowa o prace
    Date: Mon, 19 Jan 2004 09:49:23 +0100

    > no i mam tez jeszcze jedno pytanie jesli chce wydawac
    > ksiazki, ktorych druk zlece w drukarni, to czy moge zastosowac
    > stawke ryczaltu 3% (działalność usługowa w zakresie handlu
    > (sprzedaż nabytych produktów i towarów)) - czy to jest taka
    > wlasnie sprzedaz? ksiazki (juz wydrukowane) nabede w drukarni
    > i potem sprzedam z marza. sama ich nie bede produkowala.

    musisz się zdecydować, czy "zlecasz" drukarni usługę, czy kupujesz od
    innej firmy (w tym przypadku drukarni) towar, który następnie
    sprzedajesz dalej. Kto ma prawa majątkowe do utworu?

    ja bede
    > autorem niektorych ksiazek a niektorych moj brat.
    > moge taka dzialalnosc rozliczac w formie ryczaltu?

    art 8. [wyłączenie spod ryczałtu] ust.1 pkt 3d
    ".. nie stosuje się do prowadzenia pozar. dział. gosp. w zakresie
    wolnych zawodów innych niż określone w ....]

    Musisz zdecydować, czy jako autor książek podchodzisz pod wolny zawód?

    andy_nek