eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozliczenie materiałów › Re: rozliczenie materiałów
  • Data: 2006-02-07 07:59:17
    Temat: Re: rozliczenie materiałów
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    zatra wrote:

    > Prowadzę firmę usługową.Jestem VAT-owcem i rozliczam się na podat.
    > kpir. Do tej pory na fakturze wpisywałem koszt usługi a poniżej
    > poszczególne materiały które zużyłem przy wykonaniu usługi, toteż
    > automatycznie schodziły mi ze stanu. Obecnie kontrahent nie życzy
    > sobie wyszczególniania materiałów na fakturze VAT, ewentualnie
    > dopuszcza ujęcia ich w jednej pozycji a ja zastanawiam się, jak w tej
    > sytuacji rozliczyć zużycie materiałów i jak ściągnąć je ze stanu.

    Jeśli rozliczasz się na PKPiR to nie masz obowiązku formalnego
    prowadzenia magazynu. Czyli nie musisz nic oficjalnie "ściągać ze
    stanu". Ale jest to pewna pułapka, bo urząd skarbowy w pewnym momencie
    może ci próbować zakwestionować zużycie materiałów. Przy małe skali
    działalności usługowej rozwiązaniem jest opisywanie rozchodów z tyłu
    faktury zakupowej. Przy większej skali niektórzy wybierają jednak
    prowadzenie nieobowiązkowej pełnej ewidencji magazynowej. W tym wypadku
    do rozliczenia materiałów do danego zlecenia służy dokument RW. I
    rzeczywiście twój kontrahent ma rację - łączenie dokumentu RW z fakturą
    nie jest najszczęśliwszym pomysłem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1