  • Data: 2006-02-08 07:18:15
    Temat: Re: rozliczenie materiałów
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zatra wrote:

    > Dziękuje za porady trochę mi one wyjaśniły problem, gdyż ja do tej
    > pory traktowałem materiały jak towary. Spróbuję wybrnąć z sytuacji
    > poprzez
    > dołączanie WZ do faktur,

    Nie WZ. WZ to jest na towary które sprzedajesz, wydajesz klientowi. Na
    materiały które sam zużywasz świadcząc usługi wystawiasz RW i nie ma
    powodu żeby dołączać je do faktur dla klienta. Może jeszcze chcesz żeby
    klient ci podpisał odbiór? Co zrobisz gdy trafisz wreszcie na
    rozsądnego klienta który ci powie: "Skąd mam wiedzieć czy robiąc tę
    instalację eletryczną w pokoju zużył pan 10 cz 50 m kabla? To pana
    sprawa, ja moge tylko podpisać że instalacja działa."

    > tylko boje się żebym nie wpuścił się w
    > maliny , gdyż gdy zmarnuje jakiś materiał przy wykonaniu usługi, co
    > czasami się zdarza i nie będę miał pokrycia w WZ to będzie to
    > podejrzane dla US.

    RW wystawiasz na całe zużycie, nawet to zmarnowane. Jak nie będzie tak,
    że na fakturze jest "położenie 10 m rury" a na RW "50 m:, albo wartość
    usługi 100 zł, a materiały 150 zł, to US sie nie powinien przyczepić.