eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozliczenie firmy - porada dla początkującego - amortyzacja › Re: rozliczenie firmy - porada dla początkującego - amortyzacja
    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie firmy - porada dla początkującego - amortyzacja
    Date: Sat, 20 Apr 2002 17:06:25 +0200

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Trudność polega na tym, że NIE CAŁY koszt samochodu podlega
    > zaliczeniu w koszty
    Samochodu osobowego!!!

    > Celem skomplikowania życia VAT nie podlega zasadom
    > regulacji ww. patentu (rozlicza się go w momencie ZAKUPU,
    > z zastrzeżeniem że komplikacja pt. "samochód rozlicza
    > się nie cały" odbija się czkawką w VATcie - też "nie cały")

    Gotfrydzie, nie mieszaj chłopakowi w głowie.
    Dlaczego nie mozna odliczyć całego VATu?
    Przeciez samóchód, od którego można odliczyć VAT - cięząrowy na ten
    przykład, jednoczesnie nie podlega ograniczeniom jeżeli idzie o wartośc
    początkową.
    A jeżeli podlega, to nie można od niego odliczyć VATu.
    Akurat tu nie ma żadnych czkawek.

    > W przypadku samochodu (chciałeś - to masz) *stosowny
    > ułamek* wartości samochodu zaliczasz "w koszty"; dla
    > większości innych maszyn/urządzeń/... zalicza się
    > zazwyczaj CAŁOŚĆ, ale "samochodziarzy" fiskus karze :]
    Tylko samochodziarzy osobowych.
    Gotfrydzie! Sprawiasz mi taki zawód... :-(

    > Było zacząc od amortyzacji czegoś prostszego niż samochód :] !
    To nie jest aż takie trudne, ale po twoich wyjasnieniach chłopak w łeb sobie
    strzeli.

    Do autora pytania - wyjaśnij może o jaki samochód chodzi, napiszę Ci
    instrukcję obsługi. Mam męża informatyka i wiem jaki językiem mówią Ci
    dziwni ludzie :-)))
    Konieczne informacje: czy samochód jest nowy czy używany, jeżeli używany, to
    jak długo (używany w ogóle, niekoniecznie przez Ciebie)? Kupiony na firmę
    czy wczesniej? Ciężarowy czy osobowy? Jeżeli ciężarowy to przerabiany "na
    gębe" czy z homologacją producenta a także czy kupiony od osoby fizycznej
    (umowa kupna sprzedaży) czy od firmy ( faktura VAT)?
    Od tego wszystkiego zależy co i jak wrzucasz w koszty.
    I sie nie bój, to prostsze niz całki.

    Maddy (wiem jak wygląda całka - taki robaczek:))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl