    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie faktury za naprawę samochodu
    Date: Wed, 21 May 2003 22:14:01 +0200

    On Wed, 21 May 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik berdycz napisał:
    [...]
    >+ > A ja chcę wierzyć, że cała operacja była bezgotówkowa.
    >+ > Bo ja tak naprawiałem "firmowe" auto. Ubezpieczalnia rozliczyła się
    >+ > z serwisem kompletnie.
    >+ > Żadnych osobnych VAT-ów ani innych płatności nie robiłem.
    >+ Jeżeli dostałes odszkodowanie rutto a jestes VATowcem to prawdopodobnie
    >+ nie poinformowałes o tym fakcie ubezpieczyciela - oszukałes go.

    IMHO prawda. Choć z różnych dyskusji na grupach widzę że ostatnio
    ubezpieczyciele domagają się potwierdzenia na piśmie że nie jest
    się VATowcem - inaczej płacą tylko netto.
    Może USy dobrały się do tego "niesłusznie wypłaconego" VATu :]

    >+ Ubezpieczyciel rozliczył Cie jak osobe fizyczna nie prowadzącą DG.
    >+ Powinieneś tymczasem wykazać przyznane odszkodowanie jako przychód bez
    >+ względu na to czy dostałes czy nie fakturę za naprawę od warsztatu.

    Tak sobie myślę... czy to mogłoby być w jednym wierszu KPiR, tak jak
    przeksięgowanie ?? Niby dlaczego nie :) - przychód i koszt.

    [...]
    >+ Koszt ma bo dostał fakture za naprawę

    Powyższe zdanie spowodowało że się odzywam: mianowicie nie pasuje
    mi tu coś. Nie wierzę że dostał oryginał faktury na naprawę jeśli
    płacił ubezpieczyciel; przecież "oni" (ubezpieczyciel) też musi
    jakoś zaksiegować wydatek !! Na jakiej podstawie ? Owszem,
    przyjmuję do wiadomości że zasady działania ubezpieczeń regulują
    inne przepisy niż UoPDoOF i ustawa o rachunkowości :), ale
    chyba jakiś "papier" musi być...

    >+ - koszty zaliczamy bez względu na to czy zapłacił czy nie
    [...i o "kasowej"...]
    >+ Ponieważ ma koszt ma też prawo do odliczenia VAT naliczonego ktory to
    >+ VAT płaci warsztatowi. Sprawa zamknięta.

    Powtarzam że mi się nie podoba sprawa z fakturą :(
    Inna sprawa że do odliczenia VAT jest ona konieczna !

    >+ Jest bez znaczenia że gotówki nie widział.
    >+ Transakcje bezgotówkowe to norma.

    A to się zgadza bez zastrzeżeń :)
    [...]
    >+ Podatnik ma prawo do odpisywania kosztów ale obowiązek rejestrowania
    >+ przychodów.

    "niestety" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd