    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie faktury za naprawę samochodu
    Date: Wed, 21 May 2003 14:57:18 +0200

    Użytkownik berdycz napisał:
    > wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > A ja chcę wierzyć, że cała operacja była bezgotówkowa.
    > Bo ja tak naprawiałem "firmowe" auto. Ubezpieczalnia rozliczyła się z
    > serwisem kompletnie.
    > Żadnych osobnych VAT-ów ani innych płatności nie robiłem.
    Jeżeli dostałes odszkodowanie rutto a jestes VATowcem to prawdopodobnie
    nie poinformowałes o tym fakcie ubezpieczyciela - oszukałes go.
    Ubezpieczyciel rozliczył Cie jak osobe fizyczna nie prowadzącą DG.
    Powinieneś tymczasem wykazać przyznane odszkodowanie jako przychód bez
    względu na to czy dostałes czy nie fakturę za naprawę od warsztatu.

    A co za związek z całymi tymi rozliczeniami ma fakt czy ktos dostał czy
    nie dostał gotówki do ręki?

    Nasz "inicjator" wątku odszkodowanie odebrał w naturze - nie musiał
    płacić warsztatowi kwoty netto a więc ma przychód.
    Przyznano mu odszkodowanie i wypłacono ale niebezpośredni, co dla sprawy
    nie ma znaczenia.
    Koszt ma bo dostał fakture za naprawę - koszty zaliczamy bez względu na
    to czy zapłacił czy nie i czy kiedykolwiek zapłaci (no chyba że prowadzi
    księgi metoda kasową, to wtedy ja wymiekam, ideologicznie metada kasowa
    mi nie leży i nie mam zamiaru sie do niej zbliżać).

    Ponieważ ma koszt ma też prawo do odliczenia VAT naliczonego ktory to
    VAT płaci warsztatowi. Sprawa zamknięta.

    Jest bez znaczenia że gotówki nie widział.
    Transakcje bezgotówkowe to norma.
    Czy jeżeli rozliczam sie z kontrahentem kompensatą to nie mam kosztów
    ani przychodów? A tu mamy do czynienia z prostą kompensata trójstronną.

    Niewykazanie faktury za naprawę w księgach nie ma wpływu na fakt że ma
    przychód z odszkodowania.
    Podatnik ma prawo do odpisywania kosztów ale obowiązek rejestrowania
    przychodów.

    Może by tak zmienic księgowego na takiego który czytał kiedys ustawy?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl