eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzeznaczenie dochodu na powiększenie kapitału zakładowego › Re: przeznaczenie dochodu na powiększeniekapitałuzakładowego
  • Data: 2002-07-03 14:03:24
    Temat: Re: przeznaczenie dochodu na powiększeniekapitałuzakładowego
    Od: k...@t...pl (KaMeL) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Dorota,

    W Twoim liście datowanym 2 lipca 2002 (13:13:51) można przeczytać:
    DJ> Witam
    DJ> Mam taki problem i nadzieję, że ktoś się z tym "spotkał' i potrafi
    DJ> odpowiedzieć na pytanie.
    DJ> W spółce z o.o. zgodnie z K.S.H dokonano zmiany umowy spółki i podwyższenia
    DJ> kapitału zakładowego. Środki zostają przesunięte z kapitału rezerwowego
    DJ> tworzonego w latach poprzednich z zysku, na kapitał zakładowy. Jaka kwota
    DJ> podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem? Czy kwota o którą faktycznie
    DJ> zostaje podwyższony kapitał np.46.000,00zł (46.000,00*15%=6.900,00
    DJ> przesunięciu więc podlega kwota 52.900 = 46.000+6.900)
> [...]

    Właśnie przeprowadzałem taką samą operację i miałem z tym problem ale
    nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Postąpiłem tak:
    Uchwała miała treść mniej więcej taką, że zgromadzenie postanawia
    podwyższyć kapitał do kwoty 50.000 zł, to jest o kwotę 46.000 poprzez
    podwyższenie wartości nominalnej udziałów [...]. Środki służące na ten
    cel w łącznej kwocie 52.900 pochodzić będą z kapitału rezerwowego,
    przy czym część tej kwoty w wysokości 46.000 przeznaczona zostanie na
    podwyższenia kapitału zakładowego, a reszta kwoty w wysokości 6.900
    przeznaczona zostanie na zapłatę należnego 15% podatku od takiego
    podwyższenia.

    Były tu na liście głosy, że podatek nie powinien iść z rezerwowego,
    ale notariusz potwierdził, że w ten sposób robi większość spółek.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl