  • Data: 2009-05-28 17:52:33
    Temat: Re: przelew darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 May 2009, Marcin wrote:

    [...przelew...]
    > u mnie (w Szczecinie) US zarządał dodatkowo umowy darowizny więc przygotuj
    > sie na taką ewentualność

    IMO tytuł przelewu powinien być wystarczający.
    Wykonana darowizna wymaga tylko woli stron - płacący musi zadeklarować
    że to darowizna, a otrzymujący przyjąć, oraz braku świadczenia
    zwrotnego.
    Pisemna forma darowizny dla czynności stwierdzonej pismem (znaczy
    tego przelewu z tytułem "darowizna") IMO jest zupełnie bez sensu,
    bo nic nie zmienia - w szczególności nie dowodzi braku świadczenia
    zwrotnego (a oświadczenie w postaci tytułu już jest, zaś otrzymujący
    się nie sprzeciwia, więc OK).

    W takim układzie US nie może "żądać", może co najwyżej "wezwać"
    i w odpowiedzi równie dobrze może dostać odmowę z wyjaśnieniem
    j.w. :D
    "Darowizna nie miała formy pisemnej, w myśl art... KC..."

    pzdr, Gotfryd