    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem z autorska umowa o dzielo - uzupelnienie
    Date: Fri, 14 Jun 2002 02:00:11 +0200

    On Thu, 13 Jun 2002, glos wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ KC nie reguluje, kto staje sie wlascicielem dziela, wykonanego z tyt. umowy
    >+ o dzielo. Pozwala to wiec chyba na zachowanie sobie praw majatkowych do
    >+ dziela i sprzedaz w ten sposob wylacznie praw do korzystania? Wydaje mi sie,
    >+ ze tu z kolei klaniac sie moze licencja, ale...

    Pozwolę sobie zauważyć, że "umowy autorskie" - acz z punktu prawa
    cywilnego są umowami o dzieło, to z punktu prawa podatkowego
    kończą życie w *innej* rubryce PIT-3X, opisanej "kapitały pienięzne
    i prawa majątkowe, w tym prawa autorskie" a *nie* "działalność
    wykonywana osobiście".
    Jak dla mnie - ograniczona licencja *ewidentnie* się łapie.
    Czy sprzedaż *wielu* licencji dokonywana *wielokrotnie* (tj.
    nie 10 szt. naraz a 10 razy po sztuce) nie spowoduje chętki
    na zarzut DG - tego nie wiem :(

    Pozdrowienia, Gotfryd