  • Data: 2002-06-16 18:24:02
    Temat: Odp: problem z autorska umowa o dzielo - uzupelnienie
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Na poczatek dzieki wszystkim za odp.

    Gotfryd, chcialbym odniesc sie do Twojego postu:

    > Pozwolę sobie zauważyć, że "umowy autorskie" - acz z punktu prawa
    > cywilnego są umowami o dzieło, to z punktu prawa podatkowego
    > kończą życie w *innej* rubryce PIT-3X, opisanej "kapitały pienięzne
    > i prawa majątkowe, w tym prawa autorskie" a *nie* "działalność
    > wykonywana osobiście".

    oki, ale to przeciez nie ma akurat nic do rzeczy?

    > Jak dla mnie - ograniczona licencja *ewidentnie* się łapie.

    nie rozumiem? W jakim sensie ograniczona? Chyba, ze mowisz o licencji na
    niewylaczne uzytkowanie?

    > Czy sprzedaż *wielu* licencji dokonywana *wielokrotnie* (tj.
    > nie 10 szt. naraz a 10 razy po sztuce) nie spowoduje chętki
    > na zarzut DG - tego nie wiem :(

    Wlasnie... :(

    W zwiazku z tym pytanie - czy wiesz moze (lub ktokolwiek) jak osoba
    fizyczna, nie prowadzaca DG, moze sprzedawac licencje? Tj. forma prawna (czy
    moze byc autorska umowa o dzielo? Czy cos innego?)

    --

    pozdrawiam,

    glos