  • Data: 2002-06-17 15:33:32
    Temat: Odp: problem z autorska umowa o dzielo - dlugie!
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:aektn8$j2a$...@s...icm.edu.pl...

    > To wszystko są nasze rozważania. Niestety życie uczy że US interpretuje
    > wszystko na niekorzyść podatnika. Nie znamy wszystkich faktów i
    szczegółów.
    > Jeżeli np. sprzedajesz licencję podmiotom z którymi współpracujesz w
    ramach
    > DG, lub z jednymi podpisałeś umowy licencyjne jako firma z innymi
    podpiszesz
    > jako osoba fizyczna to najpewniej US zinterpretuje to jako przychody
    > związane z DG. Dużo jest takich sytuacji niepewnych. Np. koszty
    > reprezentacji i reklamy.

    Odbiorca:
    Jestem na etapie nawiazywania wspolpracy z kontrahentem. Pisze dla jednej
    instytucji program, ktory bedzie mozna potem odsprzedac jeszcze kilku
    instytucjom. Program jest b. specjalistyczny. Do tego stopnia, ze nie tylko
    brak takowych w standardowej ofercie, ale rowniez firmy nie chca sie podjac
    jego stworzenia -> za maly rynek.

    Moj status:
    Nie mam DG, jestem wlasnie na etapie rozwazania, co mi sie bardziej oplaca -
    rejestrowac DG i puszczac fa (byc moze vat) pt "licencja", czy tez
    kombinowac z umowami o dzielo pt "prawo do uzytkowania" (dziwnie brzmi),
    badz modyfikacja programu na potrzeby (polegajaca na zmiane danych
    uzytkownika w programie ;) ). Przez "oplaca" rozumiem nie tylko $$$, ale
    rowniez ew. pozniejsze klopoty z US, jak rowniez biezace z kontrahentem -
    np. ja mu wystawie fa, on mi zaplaci (albo i nie) za jakis czas, a podatki
    musze przeciez zaplacic po wystawieniu fa :(

    Sprawa ogolnie jest dosc sliska, wiec wole zasiegnac opinii Madrych Ludzi.
    :)

    --

    pozdrawiam,

    glos