  • Data: 2002-06-17 14:28:05
    Temat: Re: problem z autorska umowa o dzielo - dlugie!
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik glos <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aek6q8$r84$...@n...onet.pl...

> [...]
    > ostatniej (nie)slawnej nowelizacji z konca zeszlego roku!)
    >
    > Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    > (...)
    > 2) usługach - rozumie się przez to:
    > (...)
    > e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    > przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    > autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego.
    >
    > Dalej w tresci ustawy brak przepisow szczegolnych odnosnie licencji, stad
    > wnosze, ze sa one opodatkowane na normalnych warunkach jak kazda usluga ->

    A tak racja. 22% to będzie. Zapomniałem o tej cholernej nowelizacji.

    > To byloby bardzo obiecujace! Oszczedzilbym znaczaca kwote...

    To wszystko są nasze rozważania. Niestety życie uczy że US interpretuje
    wszystko na niekorzyść podatnika. Nie znamy wszystkich faktów i szczegółów.
    Jeżeli np. sprzedajesz licencję podmiotom z którymi współpracujesz w ramach
    DG, lub z jednymi podpisałeś umowy licencyjne jako firma z innymi podpiszesz
    jako osoba fizyczna to najpewniej US zinterpretuje to jako przychody
    związane z DG. Dużo jest takich sytuacji niepewnych. Np. koszty
    reprezentacji i reklamy.

    WS