  • Data: 2009-07-15 15:22:40
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: news <e...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Według mnie - jeśli już wogóle musi być - to najbardziej sprawiedliwy
    > społecznie byłby podatek pogłówny.
    > Każdy ma jeden głos w wyborach, warty tyle samo więc i podatku powinno się
    > płacić tyle samo.

    Czyli Kulczyk płaci np. 200/mc i kasjerka z Tesco płaci 200/mc?
    Jak dla mnie to niezbyt sprawiedliwe... Np. zakładając że podatki idą tylko
    na wojsko, to kto więcej straci na ew. ataku na Polske - Kulczyk czy
    kasjerka? Skoro Kulczyk to czemu nie ma płacić więcej za ochronę swojego
    majątku?
    Jak dla mnie lepszy byłby podatek od wartości majątku, z tym że ciężko
    byłoby go liczyć. Zaś od pogłównego lepszy byłby nawet podatek od
    nieruchomości. I bardziej sprawiedliwy i łatwiej go ściągać.

    Pozdr
    MS