    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Date: Wed, 15 Jul 2009 12:06:54 +0200

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Proporcjonalny oznacza, ze jezeli argument rosnie to i rezultat rosnie.
    > Tylko tyle.

    Ale czy masz jakieś wsparcie? :-)
    Owszem, rośnie - ale o taką samą wielkość, a nie w dowolnie wybrany sposób.
    Samo słowo "proporcja" determinuje współmierność, określony stosunek jednej
    części do drugiej, równowagę.
    A nie dowolność. Jeśli cena netto towaru rośnie, to VAT od tej ceny rośnie
    proporcjonalnie do ceny, wg stawki podatkowej, a nie raz o 22% a raz o 23%.
    Bo wtedy nici z proporcji.

    > Dlatego tez wprowadzono
    > dodatkowe okreslenie 'wprost proporcjonalny' dla oznaczenia
    > zaleznosci - proporcjonalnosci prostej

    Określenie "wprost proporcjonalny" służy jedynie do odróżnienia
    proporcjonalności prostej od proporcjonalności odwrotnej, a nie do
    odróżnienia od "proporcjonalności w ogóle" jak to nazywasz.

    > Nie chce mi sie teraz grzebac w ksiazkach,
    > wiec jedynie podreczna, ale precyzyjna definicja proporcjonalnosci
    > prostej,
    > ktora ty uwazasz za jedyna proporcjonalnosc w ogole:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Proporcjonalno%C5%9B%C4
    %87_prosta

    Czy możesz zatem podać również definicję "proporcjonalności w ogóle".
    Matematyczną oczywiście i taką sprzed reformy ;-)
    Wiesz, ja widocznie młody tumanista jestem, więc naprawdę chętnie się z nią
    zapoznam.