  • Data: 2015-11-29 13:59:30
    Temat: Re: podatek od supermarketow
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-27 o 18:11, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No, np. System Informatyczny. Aczkolwiek bez- jak bez-. Kwestia
    > zasadności podatków. Każde podatki wymagają działań księgowych. I akurat
    > PIT dla przedsiębiorcy czy etatowca jakoś szalenie trudny nie jest.

    Nie wiesz o czym piszesz.
    Owszem, jeżeli w twoim przedsiębiorstwie jedynym zdarzeniem gospodarczym
    jest zakup spinaczy i wrzucenie ich w koszty... to masz rację.

    > Mnie
    > dużo bardziej ciemięży VAT

    Bo nie rozumiesz jak działa VAT.
    Dla przedsiębiorcy VAT jest neutralny. Już raz ci to tłumaczyłem i jak
    widać dalej powtarzasz bajki, nawet się nie zainteresowałeś tym jak jest
    w rzeczywistości.

    > i ZUS.

    A to zupełnie inny temat.

    > Jako przedsiębiorca i jako etatowiec
    > obydwa bym zlikwidował[1], PIT najmniej mi wadzi.

    Niepojęta logika. Jeszcze raz: VAT dla przedsiębiorcy to tylko i
    wyłącznie biurokracja i przekazanie _cudzych_ pieniędzy do urzędu.
    PIT to biurokracja i pieniądze do oddania.

    PIT trudno jest zlikwidować nie dlatego, że są to znaczące wpływy do
    budżetu, tylko dlatego, że w mniemaniu urzędników (i w powszechnym
    mniemaniu) jest to narzędzie pozwalające (mniej lub bardziej pozornie)
    łagodzić dochodowe nierówności społeczne. O ile ten mechanizm działał w
    pewnych specyficznych warunkach, to te warunki się zmieniają, świat
    poszedł do przodu (otwarte granice itp.), i jak ktoś nie chce to i tak
    tego podatku nie zapłaci.
    A VAT jako konsument zapłacisz, czy chcesz czy nie.

    Pozdrawiam
    Piotr