  • Data: 2011-09-11 19:06:44
    Temat: Re: "podatek od praw autorskich do wynalazku"
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (10.09.2011 22:00), Gotfryd Smolik news wrote:

    > To jest nieporozumienie.
    > Skutki pomieszania jabłek z owocami jak kto woli.
    [...]>
    > Jak widać prawa do wynalazku są "obok" praw autorskich, jako
    > element na tym samym poziomie podziału ale *odrębny*.
    > Coś jak jabłka i gruszki.
    > Traktowanie PA jako zbioru *obejmującego* wynalazki jest
    > nieporozumieniem. Co najmniej i delikatnie mówiąc ;)
    > (choć przyroda zna przypadek zaliczenia przez urzędników
    > marchewki do owoców, celem uproszczenia zasad rozliczania
    > produkcji dotowanej :>)

    To akurat jest mało istotne, bo łatwo się domyślić że autor pisząc
    "prawa autorskie" miał na myśli szeroko rozumianą "własność intelektualną".

    Ważniejsze jest że:

    [...]
    > Trudno obczaić co autor dokładnie miał na myśli :)

    Ano trudno. To tak jakby ktoś napisał że dla szybszego rozwoju
    przedsiębiorczości, podatek dochodowy od prowadzenia firmy jest
    zamrożony do czasu uzyskania dochodu :).

    W sumie to bardzo dobre hasło, bo jakby pijarowsko podrasować - jest
    chwytliwe, a jednocześnie bardzo łatwo się z takiej obietnicy wywiązać,
    byle nie wspominać że tak jest już od dawna :).

    Ale wracając do biednego pijarowca platformy, moje hipotezy są następujące:

    1. najbardziej prawopodobne - nie miał nic na myśli. Napisał tak żeby
    ładnie brzmiało a jednocześnie nie miało większej zawartości
    merytorycznej (żeby się nie było czego czepić w przyszłości). Wychodząc
    z założenia że do 55 strony i tak nikt nie dojdzie, a jak dojdzie to
    będzie na tyle sterany że nie zwróci uwagi na to że nie wiadomo o co
    chodzi.

    2. wynagrodzenie dla wynalazcy, który wynajduje na zlecenie jakiegoś
    przedsiębiorcy, jest zwolnione z podatku dopóki przedsiębiorca nie
    osiągnie dochodów z tego wynalazku. Oczywiście takie coś nigdy nie
    wejdzie do realizacji, bo byłby to jeszcze większy "hit podatkowy" niż
    słynne darowizny Kołodki. Cały naród rzuciłby się wynajdować niechodliwe
    maszyny ;)

    p. m.