  • Data: 2004-11-01 09:16:13
    Temat: Re: podatek od najmu lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 1 Nov 2004, Bogdan wrote:
    >+ Umowa zawiera kwotę w której jest zawarta
    >+ kwota czynszu + kwoty opłat licznikowych. .
    >+ Wynajmujący opłaca wszystkie rachunki
    >+ osobiście.

    Wynajmujący czyli ty, a nie najemca ?

    >+ Jeżeli suma kwot za czynsz i opłat licznikowych
    >+ wynosi np: 1200 zł to od całej kwoty nalezy
    >+ zapłacić podatek zryczałtowany
    >+ tj. 1200 zł x 8.5% =102 zł.
    >+
    >+ Proszę mnie upewnić czy dobrze rozumuję

    Moim zdaniem dobrze rozumujesz.
    Problem w tym, że została wydana interpretacja ministra finansów
    która jest "zdroworozsądkowo korzystniejsza dla podatników"; bo
    trzeba przyznać że "na zdrowy rozum" jak najemca płaci np.
    za telefon zapisany "na wynajmującego" i mamy od tego opłacać
    podatek, zaś "przepisanie" tegoż telefonu (tudzież umów za
    wodę, za prąd...) od podatku będzie zwolnione - to jest taki
    zapis "mało logiczny".

    Problem w tym iż IMO taka interpretacja jest... sprzeczna z literalnym
    zapisem w prawie (w ustawie). Przepis stanowi IMO INACZEJ czyli
    tak jak ty piszesz.
    Natomiast prawdą jest iż w przypadku kiedy taka (tj. "urzędowa",
    a nie że "do czynszów") interpretacja była to nawet uznanie jej
    bezprawności nie musiało powodować "sankcji" dla podatnika.
    Przypomnę iż "ciężarówki z kratką na podstawie DR ale bez homologacji"
    były długi czas BEZPRAWNIE traktowane "do odliczenia VAT"...
    I po korzystnym dla Skarbu wyroku NSA MF wydał zalecenie (dla
    US) żeby "w związku z zasadą zaufania..." tychże podatników nie
    karać (i podatku nie naliczać).

    Masz mętlik ? - nie martw się. Z podatkami tak zawsze :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)