  • Data: 2005-01-11 00:47:38
    Temat: Re: podatek - darowizna na cele mieszkaniowe.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Jan 2005, greg_77<nospam>@onet.pl wrote:

    >+ Witam,
    >+ W 2004r. otrzymałem 30 000zł darowizny od obojga rodziców (2 x 15 000), które
    >+ zostały przeznaczone na zakup mieszkania.
    >+ Bezpośrednio po tym dowiadywałem się w US czy muszę od tego zapłacić podatek i
    >+ otrzymałem informację, że nie. Natomiast ostatnio przeglądałem rozporządzenia w
    >+ tej sprawie
    >+ I wynika z nich, że jednak nie jestem zwolniony opłacenia podatku. Do
    >+ zapłacenia pozostaje podatek ponad od kwoty powyżej 2x 9 000zł.

    Jakeś to wyliczył ???
    IMHO:
    - 19200 zł zwolnione z opodatkowania z tytułu "pierwszego mieszkania".
    Tak czy nie ?
    Pozostaje 10800 zł.
    Od dwu osób.
    Czyli po 5400 zł "od osoby".
    Patrzymy do skali: "do 9600 zł w I grupie ZWOLNIENIE"

    >+ To jak to jest z tym podatkiem muszę coś zapłacić czy też nie ?

    Ustawę musisz przeczytać, nie rozporządzenia :)
    I POWOLI !!
    www.podatki.pl (leży w hateemelu)

    >+ Jeżeli nadwyżka od kwoty 2 x 9 000zł byłaby oznaczona jako pożyczka od rodziców
    >+ to czy wtedy również jest coś do zapłacenia ?

    IMHO *również* nie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)