  • Data: 2005-01-12 14:09:51
    Temat: Re: podatek - darowizna na cele mieszkaniowe.
    Od: k...@t...pl (Lipas) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Slayer,

    W Twoim liście datowanym 11 stycznia 2005 (14:57:16) można przeczytać:
    S> dlaczego??

    jest takie rozporządzenie, to chyba z tego wynika obowiązek,
    ale nie jestem pewien, nie studiowałem tego:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 4 maja 2001 r.
    w sprawie obowiązku składania zeznań podatkowych
    przez podatników podatku od spadków i darowizn.
    Dz.U.2001.40.462
    zmiany:
    2003-01-01 Dz.U.2002.234.1967 § 1
    2003-09-01 Dz.U.2003.146.1418 § 1

    a zgłosić dlatego, żeby rozliczyć
    te darowizny, bo jak na przykład nie kupisz mieszkania to
    wtedy zliczasz te darowizny i płacisz podatek. Pożyczkę
    zwolnioną też trzeba zarejetrować w US.

    Na tej samej zasadzie, jak sprzedajesz mieszkanie przed
    upływem 5 lat to musisz
    zgłosić że pieniądze przeznaczysz na inne.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas