  • Data: 2003-10-01 06:11:13
    Temat: Re: platnik 5
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To może ja trochę z innej strony
    > Jak wiemy "Płatnik" v.5 jest programem darmowym
    > Ale czy darmowe jest używanie motoru bazy danych, które jest integralna
    > częścią owego programu?
    > W tym przypadku mamy do wyboru bazę ACCESS lub SQL
    > Oba produkty są płatne i podlegają licencjonowaniu. Więc na jakiej podstawie
    > w tym przypadku miałoby być inaczej
    > Osobiście uważam, że na bazę trzeba posiadać osobną licencję użytkowania
    > Moim zdaniem ZUS robi wszystkich w balona i każdą firmę stawia w sytuacji
    > potencjalnego przestępcy
> [...]

    Eee przesadzasz. Za milion lub więcej licencji Accessa/MSSqla na Prokom
    zapłacił Microsoftowi ze składek, które przelewasz na konta 51/52/53.
    Jako produkt końcowy baza+Płatnik stanowi darmową _całość_. Podobnie
    jest podczas tworzenia oprogramowania na komercyjnym pakiecie -
    otrzymujesz jednocześnie prawo udostępniania razem ze swoim programem
    odpowiednich bibliotek.

    Swoją drogą ciekaw jestem, czy aby Prokom nie dostał tych licencji za
    pół-darmo. W końcu jak by nie było, uzależnia mnóstwo komputerów od
    zakupu/upgradu windowsów.

    Tomek