  • Data: 2004-05-06 16:46:46
    Temat: Re: pełnomocnik firmy
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 6 May 2004 16:32:53 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, TOM napisał(a):

    > A nie prościej będzie, jeżeli on wystawi ci fakturę za załatwianie sprawy w
    > twoim imieniu?
    >
    > No właśnie tak już się nie da, rzecz dotyczy faktu z 2001 roku, a oprócz
    > tego była to osoba, która nie prowadziła DG

    Nie siegam pamiecia tak daleko wstecz - a i trudno dzisiaj mi dojsc do
    obowiazujacych wowczas przepisow.
    Sprawa jest jednak chyba bardziej skomplikowana niz myslisz.
    Jezeli pelnomocnik nie byl pracownikiem, a wykonywal czynnosci na rzecz DG
    to US moze ( nie musi ) uznac ze uzyskales przychod z tytulu nieodplatnego
    swiadczenia. Jezeli by tak uznano to *IMHO* wtedy mozna by zaliczyc w
    koszty wydatki zwiazane z podroza sluzbowa.
    Jezeli nie byl pracownikiem - ale mial np. umowe zlecenie to koszty podrozy
    mozna zlaiczyc. Zawsze jednak US moze domagac sie wykazania zwiazku z
    osiagnietym przychodem.

    Ponadto nie bez znaczenia jest fakt kto byl tym pelnomocnikiem : osoba obca
    czy spokrewniona.

    Traktuj to jednak tylko jako moje dywagacje pisane z pamieci. Trzeba by
    bylo cofnac sie do przepisow jakie w 2001 r obowiazywaly a konkretnie do
    ustawy o p.d.o o.f.

    --
    Mieczysław
    ----