  • Data: 2006-08-14 20:38:18
    Temat: Re: parę pytań o VAT (uzupełnienie - um. o dzieło a DG)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Aug 2006, t wrote:

    > Z punktu widzenia Ordynacji czy Ustawy o swobodzie prowadzisz DG,

    Na mój rozum usiłujesz wywieść że powinien się wpisać do EDG lub KRS :)
    Ale jest pewien drobiazg, który różni skutki definicji DG zapisanej
    w ustawie o VAT oraz w UoSDG.
    Pozwolę go sobie podkreślić, tak "dla googla" :)

    Mianowicie jest z grubsza taka sama definicja DG.

    Ale jest inna definicja "podlegającego":
    ustawa o VAT: "wykonujący samodzielnie DG"
    ustawa oSDG: "wykonujący ... we własnym imieniu"

    Z tego wynika, że jest cała grupa prowadzących DG :) którzy mogą
    być podatnikami VAT ale nie są zaliczani do przedsiębiorców!
    No tak, wychodzi że nie każdy prowadzący DG jest przedsiębiorcą,
    cóż począć :>
    Niemniej - wykonawcy umów realizowanych osobiście, na pewno w przypadku
    kiedy docelowo umowa realizowana jest na rzecz "trzeciej strony" (ciekawa
    zbieżność z zapisami niepodlegania w ustawie o VAT, no nie? ;))
    czyli kiedy to umowa jest wykonywana *nie w ich imieniu* - przedsię-
    biorcami nie są.

    Przyznam że nie mam pojęcia jakim haczykiem wykluczyć z bycia
    przedsiębiorcami nie tylko wykonujących umowy osobiste na rzecz
    zamawiającego, ale również... pracowników
    :>
    Chociaż... no tak, według Kodeksu Pracy wypłata należy się za
    przyjście do roboty a nie "wykonywanie działalności zawodowej
    w sposób zorganizowany i ciągły"... :P

    > Także żyjemy w popier....... kraju i mamy popier..... prawo
    > i rwiemy sobie włosy z głowy.

    Trudno zaprzeczyć :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd