    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odszkodowanie z poczty
    Date: Fri, 29 May 2009 14:31:17 +0200

    On Fri, 29 May 2009, adam wrote:

    > Wnioskuję z tego że *mogę* -ja jako firma- pocztę "skubnąć" na ustawowe
    > maximum ,

    Do tego się nie wtykam, ale "na zdrowy rozum" argument Liwiusza
    jest nie do odparcia - przecież nie miałby sensu proces z pocztą
    o to że wartość przesłanej kartki papieru (w przypadku korespondencji)
    to 20 groszy ;)

    > a owe 60zł nadwyżki *wartości towaru do wielkości odszkodowania*
    > opodatkować 8,5%

    Nie widzę podstaw, przykro mi, z czego to wywiodłeś?
    Wskaż w przepisie!
    Przepis jest IMVHO jasny - CAŁE odszkodowanie podlega opodatkowaniu
    wskazaną stawką.
    Na KPiR owszem, wystąpi "korekta różnicy", ale to z tego powodu
    że wartość zakupu poszła w koszt, za to całość jest opodatkowana
    od 18% wzwyż - a u Ciebie kosztu nie ma, za to stawka jest na
    poziomie 8,5%

    > A VATem sie nie martwić.

    Najwyraźniej :)

    pzdr, Gotfryd