  • Data: 2011-07-20 16:01:25
    Temat: Re: odliczenie wycieczki
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.07.2011 16:43, BETON pisze:
    > Czy są jakies ogólne zasady co moge sobie wliczać w działalność firmy a
    > czego nie.?

    Są.

    > Do tej pory wrzucam w koszty, paliwo i rzeczy które tylko i wyłacznie
    > należą do działaności.

    a samochód masz ,,na firmę''? Bo jak nie, to paliwo odpada! Musisz
    rozliczać ewidencję przejazdów.

    > A jak wygląda możliwosc odliczenia sobie podatku i wrzucenia w koszty
    > firmy np wycieczki wakacyjnej,

    No jasne, co jeszcze.... W Koszty wliczasz to, co jest kosztem UZYSKANIA
    PRZYCHODU. Niestety są wyjątki, np. nie można odliczyć garnituru, choć
    jest ewidentnie np.dla Prezesa strojem służbowym.

    >jedzenia w barze,

    OIDW to odpada. Żywienie to już twoja prywatna sprawa.

    > urania ( nie roboczego)
    > mobli ( pracuje w domu i meble używam na potrzeby firmy i

    To jest płynne. Jak wydzielisz jakiś pokój na biuro i konkretne koszty
    związane z tym pokojem odliczysz, to myślę, że przejdzie.

    > Kiedyś kupiłem drogi zegarek- moja "ksiegowa" stwierdziła ze jest drogi
    > - i czy napewno sie wytłumacze z niego przez kontrolą ewentualną... Czy
    > rzeczywiscie w czasie takiej kontroli gospodarczej musze sie tłumaczyć
    > z kazdej rzeczy czy ona jest niezbędna do uzyskania dochodu w firmie ?

    Owszem. Z jakiego bowiem powodu miałbyś odliczać paralotnię? Co innego,
    jeśli przy jej pomocy świadczysz usługi. Ale KOSZT UZYSKANIA PRZYCHODU
    to nie Kasa Wydana Na Przyjemności.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek