eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiobiekt leasingu znajduje się w innej firmie - kłopoty? › Re: obiekt leasingu znajduje się w innej firmie - kłopoty?
  • Data: 2006-03-09 10:20:49
    Temat: Re: obiekt leasingu znajduje się w innej firmie - kłopoty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Mar 2006, tomek pe wrote:

    > naprawdę nikt nie zna odpowiedzi czy pytanie jest z serii głupich na które
    > nie warto odpowiadać??

    Pytanie jest trudne.
    Jak US znajdzie najmniejszy powód do uznania iż ma miejsce "układanie
    się" w celu obniżenia lub uniknięcia podatku (powiedzmy jak jedna strona
    jest opodatkowana ryczałtem a druga KPiR albo co najmniej jedna jest
    opodatkowana wg skali i koszt powoduje obniżenie podatku albo ktoś
    chce dokonać darowizny pod pozorem sprzedaży) to ma prawo zastosować
    przepis o "podmiotach powiązanych", ustalić wartość transakcji
    i przywalić "wyceną".
    Ponieważ decyzja US nie jest dowodem księgowym, to po jednej stronie
    pojawi się przychód a po drugiej nie bedzie kosztu (lub na odwrót,
    po jednej stronie koszt zmaleje a po drugiej przychody nie zmaleją).

    Przyznam że z tego co sam napisałeś fakt iż czynsz za wynajem jest
    w wysokości takiego samego rzędu jak rata leasingu wskazuje iż można
    by się czepiać nawet *bez* powiazania podmiotów.
    Nie powiesz mi że mając dwa identyczne przedmioty, z ktorych jeden
    najmujesz z zamiarem uzyskiwania czynszu "cały czas" (aż się
    rozleci) a drugi w ramach leasingu bedziesz musiał *oddać* po
    skończonym czasue, to ustalisz tę samą kwotę.
    I podejrzewam że w razie pretensji US również sąd w to nie uwierzy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)