    Date: Thu, 16 Dec 2010 13:44:46 +0100
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: moment powstania przychodu

    W dniu 15-12-2010 21:57, Jagna W. pisze:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chcę, nie zajmuję się wystawianiem faktur, a problem poruszyłam
    > raczej akademicko :)
    > Ale z drugiej strony - czy wystawienie faktury przed wydaniem towaru
    > jest niemożliwe?

    A uważasz, że istnieje jakiś wielki brat, który złapie Cię za rękę jak
    będziesz taką fakturę wystawiała i Ci to uniemożliwi?

    > A może tylko niewłaściwe?

    Niewłaściwe w VAT to nigdy nie jest "TYLKO".
    Wystawienie faktury powoduje co do zasady obowiązek zapłaty podatku VAT
    na niej wykazanego, ale ponieważ faktura nie dokumentuje żadnej
    czynności, po faktycznym jej dokonaniu należy mimo wszystko wystawić
    fakturę. Co podatnik zrobi z tą wcześniejszą i jak uniknie płacenia VAT
    nie naruszając prawa, ustawodawcy nie interesuje.
    Z faktury która nie dokumentuje żadnej czynności opodatkowanej nabywca
    nie może odliczyć VAT.

    ps. są wyjątki, kto potrzebuje, ten sobie doczyta

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813